11 October 2012

20120919 - Sesi dialog Bersama TNC


Assalamualaikum cinta, Waalaikumussalam rindu #tujuhPetalaCinta
Assalamualaikum pembaca, Waalaikumussalam penulis #salamPapanKekunci

Apa khabar rakyat - rakyat Kerajaan Kuaz sekalian?



KUAZIAN!! LET’S GET TOGETHER NOW!
K.U.A.Z
kuuuu az =)


Ahah. Jom kita ke agenda utama entri Kerajaan Kuaz. Pada malam Rabu yang sangat indah, 19 September 2012 yang lepas, satu sesi dialog bersama Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar anjuran Pemerintahan Universiti Malaya telah diadakan di Dewan Gemilang, Kolej Kediaman Raja Dr Nazrin Shah. Antara tetamu yang telah dijemput untuk memeriahkan lagi majlis ini sudah tentu TNC sendiri, Permaisuri Prof Datuk Dr.Rohana bt Yusof. Seramai 88 orang rakyat Kerajaan Kuaz yang rajin dan setia turut menghangatkan suasana di Kediaman Royal tersebut.



Pada pukul 8.30 malam, semua rakyat sesi dialog ini mula memenuhi Dewan Gemilang. Dalam ucapan dan titah perintah daripada Permaisuri Prof Datuk Dr Rohana. Selaku Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar Pemerintahan Universiti Malaya, baginda permaisuri telah menceritakan tentang latar belakang pemerintahan. Baginda turut menerangkan mengenai tagline, visi dan misi Pemerintahan Universiti Malaya. Antara perkara yang telah dibangkitkan dalam sesi dialog ini adalah masalah jaringan internet, akses facebook HEP, kemudahan pusat sukan dan masalah bas dan perhentian bas, penginapan kolej, serta masalah tempat meletak kereta rakyat – rakyat di setiap kolej kediaman.



Sesi dialog akhirnya tamat tepat pada detik 11 malam. Setelah majlis melabuhkan tirai, rakyat – rakyat kembali ke kediaman kerajaan masing – masing.




.
.
.

Wartawan: Nabihah Mohd Noor & Azri Nadiah Mohd Yani
Fotografer: Zatil Hanan Yahaya


0 komen:

Post a Comment

UM Website
KUAZ Official Website
KUAZ Official Website >> Blog